Cikkek az egészséges életmódról a súlyzós edzésről és különféle étrendekről

2020. szeptember 14. 13:25 - FitnessGym

Tippek és trükkök 1.rész

 

Ebből a cikkből állandó rovatot szeretnék csinálni. Mindenféle diétával, tömegnöveléssel, edzéssel kapcsolatos érdekességeket, tippeket fogok megosztani pontokba szedve.

-Nem tudod tartani a 2-3 óránkénti étkezéseket? Rágózz! A rágásra a szervezet reakciója emésztőenzimek termelése lesz, így hamarabb tudsz újra étkezni.

-Eddig jól haladt a diétád de megrekedt? Zabálj be rendesen! Megfigyelhető, hogy a diéta első része elég könnyű, jól pörögnek a kilók lefele. Később ez egyre lelassul, és nem ritkán a célegyenesben teljesen leáll. Ez egyrészt azért van, mert a szervezet szereti, ha nem üresek a raktárak, másrészt pedig a szénhidrát elvonás miatt az anyagcsere is lelassul. Ha 1-2 napi jól felcsapod a szénhidrát beviteledet, akkor azzal könnyen át lehet lendülni az ilyen holtpontokon. Zsírégetőket is ilyenkor érdemes alkalmazni.

-Erősödnél, de nem megy? Pihenj! Egy kis tervezett szünet az edzésben időnként jó lehet. Az erőszintre különösen jó hatással van, ha hagyod az idegrendszeredet pihenni. A folyamatos, erős koncentráció és a nagy súlyok mozgatása nem csak az izmokat és ízületeket, de az agyat is terheli.

-Elment a motivációd? Változtass! Mint mindenbe, úgy az edzésbe és a diétába is belefásulhatsz. Hajlamosak vagyunk az egyszerűsítés jegyében a monotonitásra. Mindig ugyan azt csináljuk, mindig ugyan azt főzzük. Ha már teljesen ki vagy égve próbálj változtatni. Edzél máskor és máshogy, forgasd fel az étrendedet. Változtass a szénhidrát és a fehérje bázison, ha eddig sütöttél főzz vagy fordítva. Minden apró változtatás segíthet.

-Megsérültél? Eddzél rá! Na persze nem ész nélkül törve-zúzva nagyobb károkat okozva. Óvatosan meg kell találni, hogy tudsz az adott területen fájdalommentesen dolgozni. Persze az akkut jellegű sérülésekre pihenni KELL, de a krónikus problémákat nem szabad a szőnyeg alá söpörni. Ha szét van kopva a térded, és nem lábazol , akkor elgyengülnek a térd körüli izmok, és az ízületeket még több terhelés éri. Ha viszont óvatosan megerősíted ezeket a területeket, akkor a terhelés egy részét az izomzat veheti át, de még az ízület is erősödhet anélkül, hogy fájna a terület.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitnessgym.blog.hu/api/trackback/id/tr8916199770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Cikkek az egészséges életmódról a súlyzós edzésről és különféle étrendekről